محل تبلیغات شما

                                          باب دروغگو

 

    علی محمد شیرازی مؤسس فرقه ضاله بابیت در شبپنجم ماه جمادی الاولی سال 1260 قمری نزد ملا حسین بشرویه ای از شاگردان سید کاظمرشتی در شیراز اظهار داشت که من باب بقیة الله و باب امام زمان و همان کسی ام کهسید رشتی مژده ظهور او را داده و در واقع جانشین سید کاظم می باشم یعنی از نظرفرقه ضاله، علی محمد باب در آن شب مذکور اظهار امر نمود.


    وی که تا مجلس محاکمه اش در تبریز به سال 1264قمری همین یک دعوی را ادامه داد و یارانی از شاگردان سید رشتی با او بیعت نمودند وحروف حی را تشکیل دادند، ادعای خویش را فراتر نهاد و نزد شیخ علی ترشیزی که به اولقب عظیم داده بود، ادعای قائمیت نمود و خود را همان موعودی نامید که مدت هزار سالمسلمانان منتظر ظهور او بودند و با شنیدن نامش قیام نموده مشتاق زیارت و لقای اوهستند.

 

    کاری به پرسش های حاضرین در مجلس محاکمه با وی نداریمکه از ابتدائی ترین سوالات حاضران در مانده شد و از جواب دادن باز ماند. سوالی کهاینجا برای تمام خوانندگان و شنوندگان تاریخ فرقه ضاله پیش می آید این است که چرامدعی قائمیت و مهدویت در ابتدا خود را باب امام زمان و سید ذکر معرفی کرد و باصراحت خود را همان مهدی موعود و قائم نخواند؟ فرقه ضاله در صدد برآمدند برای این پرسشراه حلی پیدا کنند تا دروغگوئی این مدعی دروغگین را  به شکلی توجیه نمایند.

 

     اسدالله فاضل مازندرانی از مبلغین این فرقهگمراه پاسخی از قول علی محمد باب به این پرسش داده که هر خواننده را به خنده وا میدارد. وی در کتاب اسرارالآثار جلد 3 صفحه 273 سطر 6 می نویسد: "در اوائل امر جدیدلقب و شهرت باب اعظم گشت که محض اشاره به رموز آیات مذکوره قرآن و برای انطباق بانام کریم خود و به منظور آنکه نام و تشخیص شخص مشهور نشود و موجب تعرض اعداءنگردد، خود را "ذکر اسم رب" خواندند. چنانچه در صحیفه بین الحرمین(آمده) است قوله: "ان هذا کتاب قد نزلت علی الأرض المقدسة بین الحرمین من لدنعلی حمید ثم قد فصلت من ید الذکر. ان اسمعوا حکم بقیة الله واسألوا من سبیل الحقمن ذکر اسم ربکم".


    وی همچنین در ادامه مطلب از کتاب شرح سوره یوسف(قیوم الأسماء) که نخستین کتاب علی محمد شیرازی بود، شاهد می آورد که وی در ابتدای کارش خود راذکر نامیدند: "الم، ذلک الکتاب من عند الله الحق فی شأن الذکر قد کان بالحقحول النار منزولاً".

 

    با توجه با آنچه که خود علی محمد شیرازی در کتابهایش خود را ذکر و باب نامید و بهائیان نیز در توجیه این ادعا می گویند برایاینکه زمینه کارش درست شود و مردم آمادگی برای پذیرش وی (بعنوان مهدی موعود) راداشته باشند، بدین خاطر وی تا چهار سال خود را باب امام زمان و سید ذکر نامید امابعد از دستگیری و زندانی شدن، وقتی متوجه شد که نهایت کارش اعدام خواهند بود، لذادر مجلس محاکمه اش در تبریز خود را قائم و مهدی موعود (عج) نامید.

             

برای دیدن کتاب اسرارالآثار روی ادامه مطلب کلیککنید.

علی محمد باب تروریست

ادعاهای بهاءالله - 38

دروغگوئی علی محمد باب

  ,باب ,علی ,وی ,کتاب ,سید ,خود را ,    ,علی محمد ,باب امام ,فرقه ضاله

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

rattsetznohar William's blog شاه کمان perdrinilich آتش پنهان Charles's life diofrutadan وبلاگ لژیون همسفر سمیرا 313 سردار تو را میخوانند Mike's blog