محل تبلیغات شما

                                          انکار قیامت

 

   یکی از پایه ها و اساس همه ادیان الهی، معاد و برانگیخته شدنانسان ها در روز قیامت است چرا که در این دنیا، پاداش و جزای افراد بطور کامل داده نمی شود ونمی تواند داده شود چون محدودیت های عالم ماده اقتضای پاداش کامل در این عالم مُلک راندارد.

 

   انسان های جنایتکاری همانند صدّام با کشتن قریب به یکمیلیون نفر صفحات تاریخ را با ظلم و جنایتش سیاه کرده است، درمقابل آن فقط جزای یکقتل را دریافت نمود وآن هم یک بار کشته شدن بود، اما بقیه جنایات او در این دنیاداده نشد چرا که هر کسی یک بار به دنیا می آید و یک بارهم از دنیا می رود.

 

    همینطور انسان نیکوکار و مومن نیز پاداش کامل اعمالش به اوداده نمی شود، چون دنیا و ما فیها پاداش یک عمل حسنه آنها نیست چه رسد به کلّپاداش اعمال آنان. بنابراین لازمه عدال و حکمت خداوند متعال این است که باید پس ازمرگ روز دیگری در میان باشد تا به حساب و کتاب اعمال بندگان الهی بطور کامل رسیدگیشود.

 

    آنچه در فوق گفته شد مربوط به دین مبین اسلام نیست بلکه همهآئین الهی وادیان حَقّه اعم از یهودیت و مسیحیت از چنین روزی سخن رانده اند و یوم قیامترا یکی از اصول اولیه دین خود محسوب داشته اند.

 

    در این میان قرآن کریم بیش از همه کتب آسمانی در باره معاد ورستاخیز و برانگیختن مردگان از قبر و کیفر و پاداش انسان ها و چگونگی بهشت و دوزخو حساب و میزانی  که در سنجش اعمال بکار خواهدرفت سخن گفته است و نشانه های قیامت را که عبارت است از بهم خوردن نظم اینجهان،  گرفتن خورشید، تیرگی ماه، کنده شدنکرات از جای خود، زله سخت زمین، فرو ریختن ستاره ها و. در قرآن کریم مانند سوره مبارکه شمس بیان نموده است، تا حدیکه مفسرین قریب یک سوم آیات قرآن کریم را مربوط به قیامت و معاد دانسته اند.


    خداوند متعال در قرآن مجید مانند سوره مبارکه واقعه آیات شریفه 47 تا 50 می فرماید: و کانوایقولون أئِذا متنا و کنا تراباً و عظاماً أءِنا لمبعوثون. اوآباونا الأولون. قل إنالأولین و الآخرین. لمجموعون إلی میقات یوم معلوم». دوزخیان می گویند آیا ما پس از مردن و خاک شدن دوباره برانگیخته می شویم؟ و آیاپدران گذشته ما محشور می شوند؟ بگو که همه مردم از گذشتگان و آیندگان در وقت معلومو روز موعود در صحرای م جمع خواهند شد. در منابع روائی ما نیز آمده است که هر کس ضروری دین را نپذیرد و انکار کند، از قلمرو دین خارج است.


    مدعیان حُقه امثال رهبران فرقه ضالّه بابیت و بهائیت بهپیروان خویش چنین القا می کنند که با مرگ انسان ها همه چیز به پایان می رسد و کتابزندگی آنان بسته می شود و چیزی به نام رستاخیز قیامت و زنده شدن انسان ها بعد ازمرگ وجود ندارد. در واقع این همان عقیده ماتریالیست هاست که مرگ را فنا و نابودیدانسته و به حیات پس از مرگ اعتقادی ندارند. در حقیقت می شود گفت که آنان در این عقیدهبا دقه مشترکند.


   علی محمد شیرازی مؤسس فرقه بابیه و مدعی بابیت و قائمیت و میرزاحسینعلی نوری مؤسس فرقه بهائیت برخلاف تعالیم الهی و گفته های انبیاء و پیامبراندر مورد معاد و زنده شدن انسان ها پس از مرگ را باور نداشته می گویند قیامت یعنی قیاممظهر امر(ظهورپیامبر)، و مردم بعد از ظهور هر پیامبری دو دسته می شوند یا به اوایمان می آورند و یا کفر می ورزند. آنهائی که ایمان آوردند در ناز و نعمت بسر میبرند و خوشحال هستند و آن دسته از کسانی که به پیامبر خویش ایمان نیاوردند، در کفرخود معذبند.


    مدعیان دروغین در عین اینکه منکر قیامت و رستاخیز هستند، باکمال جهل و نادانی اظهار می دارند احدی از شیعیان حتی بزرگان و دانشمندان اسلام وتمام مفسرین قرآن نیز تا کنون معنای قیامت را نفهمیده و کسی از جهان پس از مرگ اطلاعیندارد.


    علی محمد باب در کتاب بیان فارسی، باب هفتم از واحد دوم، صفحه30 سطر 8 در باره روز قیامت می گوید: مراد از یوم قیامت یوم ظهور شجره حقیقت است و مشاهده نمی‌شود که احدیاز شیعه یوم قیامت را فهمیده باشد. بلکه همه موهوماً امری را توهّم نموده کهعندالله حقیقت ندارد؛ و آنچه عندالله و عند عرف اهل حقیقت مقصود از یوم قیامت استاینست که از وقت ظهور شجره حقیقت در هر زمان بهر اسم الی حین غروب آن یوم قیامتاست. مثلاً از یوم بعثت عیسی تا یوم عروج آن، قیامت موسی بود که ظهورالله (حضرتعیسی) در آن زمان ظاهر بود به ظهور آن حقیقت که جزا داد هرکس مؤمن به موسی بودبقول خود و هر کس مؤمن نبود جزا داد بقول خود. زیرا که ما شهدالله در آن زمان ماشهد الله فی الإنجیل بود؛ و بعد از یوم بعثت رسول الله تا یوم عروج آن (حضرت)،قیامت عیسی بود که شجره حقیقت (پیامبر اسلام) ظاهر شده در هیکل محمدیّه و جزا دادهر کس که مؤمن به عیسی بود و عذاب فرمود بقول خود هر کس که مؤمن به آن نبود؛ و ازحین ظهور شجره بیان (علی محمد باب) الی ما یغرب (فوت باب) قیامت رسول الله هست کهدر قرآن خداوند وعده فرموده (است)».

 

    مدعی بابیت و مهدویت تمام آیات قرآن کریم که مربوط به قیامت،بعث و ، بهشت و دوزخ و کیفر و پاداش است را تأویل نموده می گوید: قیامت یعنی ظهور پیامبر جدید همانطور که با ظهور حضرتعیسی قیامت پیروان حضرت موسی شروع شد و با ظهور پیامبر اسلام قیامت پیروان حضرتعیسی شروع شد و ­با آمدن من قیامت اسلام نیز شروع شد و تا وقتی من زنده هستم،قیامت اسلام باقیست. آن روزی که  من ازدنیا رفتم، قیامت اسلام نیز به پایان می رسد. با این حساب آنچه خداوند متعال درباره بهشت و اوصاف بهشتیان در قرآن مجید (مانند سوره مبارکه الرحمن) بیان فرموده یادر مورد عذاب دوزخیان بیان فرموده، تمام این حرف ها کشک بوده و مطلقا از این خبرهانیست.


برای دیدن کتاب بیان روی ادامه مطلب کلیک کنید.

علی محمد باب تروریست

ادعاهای بهاءالله - 38

دروغگوئی علی محمد باب

قیامت ,  ,یوم ,قرآن ,ها ,    ,انسان ها ,پس از ,یوم قیامت ,در این ,   

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ نمایندگی شهر کرد اهریمن آفتابی Nick's blog خرید کفش کتونی براق اسپرت ارزان اسپرت دخترانه زنانه پسرانه 2021 Deborah's blog . Matthew's site ljusothsile بی اعصابی های یک دیوانه آنتی ویروس نیوز